Genetički determinizam ili uloga gena u našem telu - Dr. Bruce Lipton

September 16, 2010 General by vajner rudolf

See full size imageKoliko ste puta čuli reči kao "to mi je u genima", naravno po tome verovanju ono ko si i što si je predodređeno genima. Pa kada čitate članke kao "sada znamo da nije samo naš izgled određen nego i naše ponašanje " i to se pripisuje genima koje ste dobili. Znači ultimativno uverenje je ako mogu razumeti gene, onda mogu zameniti sve one koji su loši i tako zameniti tvoje zdravlje da ono bude dobro. Lep je to i plemenit koncept koji je na kraju i odveo do projekta ljudskog gena. Na kraju imamo da nukleus koji je komandni centar po tome verovanju, jer svaka ćelija ima iste funkcije kao i mi sami, mi imamo organe za izvršavanje tih funkcija kao i ćelije gde se oni nazivaju organelama. To znači da i ćelija ima nervni sistem, koji je u suštini centar za upravljanje. Naravno po konvencionalnoj biologiji to je nukleus, on je mozak ćelije, a tu su svi geni. Svi geni su u nukleusu ćelije, a pošto geni kontrolišu ono što jesi onda bi nukleus predstavljao izvor kontrole. To nas dovodi do zaključka da je ekvivalent mozgu nukleus.

Evo jedno jednostavno logičko pitanje, ako izvadimo mozak iz bilo kojeg živog organizma do koje neposredne reakcije tog čina dolazi? Da, do smrti.

Dakle, možete izvaditi nukleus iz ćelije i ona će i dalje obavljati svoje funkcije, živeti još 2-3 meseca, radiće sve ono što je radila i pre nego što smo izvadili nukleus, znači nismo promenili ponašanje ni na bilo koji način vađenjem svih gena. Šta to znači? Samo pomislite logiku ovoga, mogu li geni biti mozak ćelije? Naravno da ne mogu... E, to je važan deo! Ostaje važno pitanje ako geni ne kontrolišu ćeliju, a samim tim i nas, ko onda ima kontrolu?

Međutim, pre nastavka da malo pojasnimo dve stvari koje se kroz medije mešaju a koje su na kraju i dovele do ovoga.

Međusobni odnos i uzrok, te dve reči se mešaju i odnos znači veza između stvari što znači da su geni u međusobnoj povezanosti s telom i to je činjenica!

Dok je uzrok delo koje rezultira efektom geni ne uzrokuju išta. I ako čitate razne naučne članke uvek ćete naći tekstove koji počinju sa nečim kao “novi gen je u međusobnom odonsu sa rakom”, ali negde uz put to u medijima završi kao “gen je uzročnik raka”... To je greška, geni ne uzrokuju ništa, oni su potencijalni, ali zavisnost da li aktivirate te gene neće zavisti od njih, a odgovor je vaša percepcija a kada govorimo o percepciji znači uvjerenju...

1953. kada su Watson i Crick otkrili tajnu DNK-a hipoteza je postavljena (hipoteza je ideja koja se tek treba  dokazati eksperimentom, znači hipoteza je samo predlog, nije istina) da geni kontrolišu biologiju. Međutim, to je bilo prije 50 godina i problem je taj kada stalno nešto ponavljate ponovno i ponovno u jednom trenutku zaboravite da je to bila hipoteza i u nekom trenutnku postane istina. Pa tako imate tu "istinu" u svim udžbenicima da geni kontrolišu ovo, ono...
Ali istina ide ovako.

"Kada je potreban proizvod gena, signal iz njegove okoline, koji ne nastaje svojstvom samog gena, aktivira izražavanje tog gena ," - H.F. Nijhout 1990.

Dakle, znači da su geni nacrti, i da se nacrti ne mogu isključiti i uključiti, to su samo podaci. Nacrt se ne može isključiti i uključiti ali se moze onaj tko ih čita... Poenta toga je da su geni nacrti ali ne odlučuju da li će biti čitani.

Relevantna istina je to da signal iz okoline aktivira gen. A signal iz okoline je naše uverenje koje imamo o toj okolini.

Zaključak, geni ne određuju nas oni su samo nacrti a to što mediji mešaju pojmove kao što su međusobni odnos i uzrok nije prvi put da se događa. Naše uverenje je to koje aktivira pojedine gene.

Dr. Bruce Lipton is an American developmental biologist, who is best known for promoting the idea that genes and DNA can be manipulated by a person's beliefs. He teaches at the New Zealand College of Chiropractic.

Comments 

 
0 #14 vajner 2010-09-19 13:18
#12 Nikola 2010-09-19 08:20
Posebnom bih istakao "ne dozvoljava mogućnost uticaja" - rekoh da možeš da utičeš, ali samo u okvirima svog horoskopa - sve što pokušaš da uradiš van okvira svog horoskopa je čist gubitak vremena.

Kako čovek može da utiče na svoju sudbinu - jedino tako što može da proba da umanji loše uticaje položaja planeta u svom horoskopu, i ono što je još važnije, da poboljša dobre uticaje položaja planeta u svom horoskopu...i to je to.


Da, to je to, samo što bih ja to drugačije formulisao ali bi se ka kraju svelo na to. Sve što sam napisao je suštinski to da se može uticati u okviru onoga što se može videti u horoskopu.
Inače, genetika predstavlja predispozicije koje mogu a ne moraju da se ostvare a na to utiču mnoge okolnosti kako lične tako i okoline u kojoj živimo. Jako je važan voljni momenat.
 
 
0 #13 Nikola 2010-09-19 08:25
A, uzgred, kola i bicikle kradu i onima koji nemaju takav pokazatelj u horoskopu.

Sorry, ali sve se može videti u horoskopu - ne može ništa da ti se desi van svog horoskopa (i obrnuto, desi ti se sve ono što imaš u horoskopu) - krađu kola u horoskopu ne daje samo Neptun u 3.polju - ima još puno drugih pokazatelja...
 
 
+2 #12 Nikola 2010-09-19 08:20
Ako mi dozvoliš determinizam u svojoj suštini ne dozvoljava mogućnost uticaja što je u suprotnosti sa tvojom gornjom konstatacijom koja ipak to predviđa.

Posebnom bih istakao "ne dozvoljava mogućnost uticaja" - rekoh da možeš da utičeš, ali samo u okvirima svog horoskopa - sve što pokušaš da uradiš van okvira svog horoskopa je čist gubitak vremena.

Kako čovek može da utiče na svoju sudbinu - jedino tako što može da proba da umanji loše uticaje položaja planeta u svom horoskopu, i ono što je još važnije, da poboljša dobre uticaje položaja planeta u svom horoskopu...i to je to.

Razumeti svoj horoskop (i posredno rečeno - i samu astrologiju) znači prihvatiti sebe i svoju sudbinu i umeti živeti sa tim...
 
 
0 #11 vajner 2010-09-18 16:34
#8 Silvi 2010-09-17 18:35
Vajner, a kako gledas na genetski uslovljene bolesti/deformacije odredjenih tkiva koji i te kako uticu na sudbinu coveka? Prosto zato jer je od toga sacinjen.


Vidiš, ranije su se bolesti slabo ili nikako lečile. Sada ima mnogo više mogućnosti za to a u bliskoj budućnosti će ih sve više biti. Mnoge do skoro neizlečive bolesti sada se leče tako da genetski nešto nasleđujemo ali i mogućnosti uticaja na naše ponašanje i život uopšte. To je, uostalom, i zadatak svakog savesnog astrologa da pozitivno utiče na klijenta pronalaženjem mogućnosti za izlazak iz krize jer rešenja uvek ima. Možda ih ponekad ne vidimo ali ona uvek postoje.
 
 
0 #10 vajner 2010-09-18 16:25
Ovo pogotovo važi za astrologiju. To što je Neptun u III polju ne znači da će nam obavezno ukrasti kola ili bicikl i tome slično. To umnogome zavisi i od drugih pokazatelja. A, uzgred, kola i bicikle kradu i onima koji nemaju takav pokazatelj u horoskopu.
Dakle, u horoskopu mnogo toga se može videti ali da li će se to ostvariti zavisi i od nas samih i našeg uticaja na to što se žargonski zove "sudbina". Ima uvek prostora za delovanje u rasponu "od do" što se može videti u natalima kao predispozicija. Bilo bi krajnje fatalno prihvatati sve oko nas bez činjenja po našoj volji i mogućnostima. Ako ja nešto ne mogu angažovaću drugog koji to može pa ću to imati.
 
 
0 #9 vajner 2010-09-18 16:13
#7 Nikola 2010-09-17 16:14
Tu je sve definisano, determinisano i određeno....


Ako je to tako na šta si mislio kada si na moje Dakle, možemo uticati na svoj život dodao Naravno, ali samo u okvirima svog horoskopa...

Ako mi dozvoliš determinizam u svojoj suštini ne dozvoljava mogućnost uticaja što je u suprotnosti sa tvojom gornjom konstatacijom koja ipak to predviđa.
Inače, determinizam sa psihološkog stanovišta smiruje pojedinca u slučaju pogrešne odluke koju prihvata kao nešto što se moralo desiti i daje mu motiva za dalje akcije. Bilo bi krajnje fatalno za ljude kad bi sve prihvatali kao determinizam bez mogućnosti uticaja na svoj život.
 
 
0 #8 2010-09-17 18:35
Vajner, a kako gledas na genetski uslovljene bolesti/deformacije odredjenih tkiva koji i te kako uticu na sudbinu coveka? Prosto zato jer je od toga sacinjen.
 
 
0 #7 Nikola 2010-09-17 16:14
Obzirom da je natal potencijal

Natal nije samo potencijal, već sudbina vlasnika natala...da je horoskop SAMO potencijal, astrologija kao nauka ne bi postojala...jer bi onda sve bilo MOŽDA ili može i ovo ili ono...- to Astrologija nije.
Tu je sve definisano, determinisano i određeno....
 
 
0 #6 vajner 2010-09-17 12:19
#5 Nikola 2010-09-17 11:50
Dakle, možemo uticati na svoj život.

Naravno, ali samo u okvirima svog horoskopa...


Obzirom da je natal potencijal u okviru koga postoji dosta prostora i mogućnosti za delovanje i iskorišćenje to isključuje neminovnost u smislu determinisanog života na koji nemamo uticaja. U skladu sa tim veliki je dijapazon u tumačenju predispozicija iz natala pa samim tim i našeg izbora. Koliko puta smo se našli u nedoumici koja u suštini predstavlja trenutak izbora kao posledica mogućnosti.
Odluku donosimo mi, bilo pod uticajem nekoga ili nečega, bilo samostalno sve u zavisnosti od situacije u kojoj se nalazimo.
Ono što nam se desilo možemo nazvati sudbinom ali pre događaja smo imali mogućnost izbora. Suština je mogućnost uticaja na svoj život i boriti se za njega.
 
 
+1 #5 Nikola 2010-09-17 11:50
Dakle, možemo uticati na svoj život.

Naravno, ali samo u okvirima svog horoskopa...